DÅ™Ãve bylo na silnicÃch aut málo. Jejich výroba byla pomalejÅ¡Ã, takže se na jeho dodánà Äekalo, a hlavnÄ› vÅ¡ude fungovala pomÄ›rnÄ› velmi dobrá sÃÅ¥ hromadné dopravy, takže se ÄlovÄ›k i bez auta dostal tam kam potÅ™eboval. Jenže dnes se mnoho spojů zruÅ¡ilo, a leckde na vlakových nádražÃch nenajdete ani krytou Äekárnu. Je tedy logické, že vÄ›tÅ¡ina lidà preferuje dopravu autem. Problém je, že z Evropské unie se na nás valà jeden nesmysl za druhým, a naÅ¡e souÄasná vláda proti tomu nijak zvlášť neprotestuje.
To, že zákony ukládajà vratnÃkům motorových vozidel splnit povinnosti k tomu, aby byl provoz takového vozu bezpeÄný pro vÅ¡echny úÄastnÃky silniÄnÃho provozu, je jasné. Je nutné udržovat auto v dobrém technickém stavu, a kromÄ› toho je potÅ™eba platit pojiÅ¡tÄ›nÃ. V pÅ™ÃpadÄ› že chcete využÃvat i dálniÄnà sÃÅ¥, je nutné si každý rok koupit dálniÄnà známku. Na trhu je velký výbÄ›r aut, ale jen málokdo si může kupovat jednou za pár let nové nebo alespoň zánovnà auto. Když se podÃváte na ceny aut, zjistÃte, že jsou celkem drahá i pro stÅ™ednà tÅ™Ãdu.
Evropská Unie se nás snažà vÅ¡emožnÄ› dotlaÄit do bodu, kdy nebudeme moct auta využÃvat. Každý rok se zpÅ™Ãsňujà tzv. emisnà limity, které majà z provozu vyÅ™adit “neekologické spalovacà motoryâ€. Nahradit je majà elektroauta, která jsou ale jeÅ¡tÄ› dražšÃ. Nakonec se dozvÃme, že vlastnÄ› doprava budoucnosti tkvà v jÃzdÄ› na kole a ve využÃvánà sdÃlených aut. EU vÅ¡emožnÄ› “bojuje†proti oxidu uhliÄitému, který má údajnÄ› niÄit naÅ¡i planetu. Zakážeme vlastnictvà osobnÃch aut – nepÅ™Ãmo, prostÄ› to udÄ›láme tak aby si lidi nemohli auta dovolit a nebo zakážeme prodej a výrobu spalovacÃch motorů. To že nejvÄ›tÅ¡Ã zneÄiÅ¡Å¥ovatelé ovzduÅ¡Ã – Indie, ÄŒÃna a USA podobné paskvily nevydávajà a v klidu si zde koupÃte obÅ™Ãho pick-upa s osmilitrovým motorem, je asi jedno a my, potažmo naÅ¡e peněženky snesou vÅ¡e.