Vznik sociálních sítí je spjat především se zábavou a většinou se tento fakt týká i dnešní doby. Když pomineme portály jako třeba MySpace, kde svůj obsah mohli sdílet umělci, cílily sociální sítě především na volnočasové aktivity a komunity mimo pracovní prostředí. Změna nastala v březnu 2011, kdy byla založena profesní síť LinkedIn.
Tato sociální síť je zaměřena na zaměstnance, podnikatele a další uživatele, kteří se nějak zajímají o informace z určitých profesí. Síť má v současnosti více jak 300 miliónů uživatelů a je tak největším pracovním portálem na světě. Služby LinkedInu využívají zaměstnanci k hledání nových pracovních příležitostí, ke kariérnímu růstu a k prezentaci svých profesních dovedností a studijních úspěchů. Každý uživatel si zdarma vyplní svůj životopis, který je sdílen skrze vybrané kontakty. LinkedIn je také užitečným zdrojem pro firmy, personalisty či headhuntery, kteří na síti hledají vhodné adepty na neobsazené pozice.
Kromě uvedených výhod si uživatelé mohou vyhledávat své bývalé kolegy nebo spolužáky. Každý v síti LinkedIn nemusí jen aktivně hledat nové příležitosti, ale může být také osloven potencionálním zaměstnavatelem jen na základě kvalitně vyplněného životopisu. Personalisté tak ušetří čas i administrativu a uchazeči o práci získají tu výhodu, že nemusí neustále hledat vhodné inzeráty a chodit na mnohé pohovory. Ti nejlepší profesionálové dostávají i několik nabídek měsíčně.
Síť je zaměřena hlavně na manažerské pozice a obory, u kterých je potřeba speciálních znalostí. LinkedIn se stává stále populárnější i v České republice. Na druhou stranu je ale stále důležité hledat práci i zaměstnance klasickými a ověřenými cestami, protože starší, ale také kvalitní profesionálové tuto síť často nevyužívají. To samé platí o většině absolventů, kteří se zdráhají uvést do svého profilu pouze dosažené vzdělání.